Logo en huisstijl

Het fundament onder jouw verhaal

Visuele communicatie met verbeeldingskracht begint bij een sterk logo. Dat is in onze optiek de eerste bouwsteen voor een complete huisstijl (ook wel corporate identity genoemd). Logo en huisstijl vormen op hun beurt weer het fundament onder jouw verhaal. Daarmee laat je je onderscheidend vermogen zien.

Wat is een goed logo?

Zomaar een logo ontwerpen vinden wij niet zinvol. Jij toch ook niet? We willen eerst precies weten bij welke identiteit het ontwerp moet aansluiten. Ons idee: hoe simpeler, hoe beter. Verder zijn we heel zorgvuldig als het gaat om:

  • de leesbaarheid
  • de verhoudingen
  • de eigenheid
  • de aansluiting met de huisstijl
  • het kleurgebruik

Logo-upgrade of met een schone lei beginnen

Soms is de keuze voor een logo-upgrade een juiste stap. Bijvoorbeeld omdat de vorm niet meer bij je past, je kleur wilt toevoegen of een verandering in je naam wilt doorvoeren. Met behoud van het concept passen we het logo aan tot een fris en strak geheel. Dan kun je met nieuw elan weer vooruit.

Maar vaak is er meer nodig. Bijvoorbeeld omdat je bedrijf gegroeid is, je een nieuwe koers hebt gekozen of een andere visie hebt ontwikkeld. Dan beginnen we liever met een schone lei. Die aanpak werkt meestal zeer verhelderend. Want let maar op, we gaan je heel veel vragen stellen om erachter te komen waar je nu staat.

Compleet pakket

Studio Bosgra levert niet alleen een logo. De volgende zaken worden meegeleverd:

  • Bestanden voor drukwerk
  • Bestanden voor beeldscherm
  • Social media set
  • Naslagkaart met kleurcodes, lettertypes en uitleg
  • 250 visitekaartjes
  • Digitaal briefsjabloon

Zo’n compleet pakket helpt om jouw verhaal te vertellen.

Nieuwe naam? Wij denken met je mee

We lopen al een tijdje mee als ontwerpers. In 2024 is dat precies 25 jaar. Onze jarenlange ontwerpervaring zetten we graag in als het gaat om het bedenken van een nieuwe passende bedrijfsnaam. Meerdere klanten maakten daar gebruik van. En wij vinden het tof om met je mee te mogen denken.

Logo en/of huisstijl nodig?

Bel of mail voor een persoonlijke kennismaking

Zo ziet dat eruit: