Logo/huisstijl Hilversumsche Golf Club

KLANT: HILVERSUMSCHE GOLF CLUB
OPDRACHT: RESTYLING LOGO/HUISSTIJL

In 2024 is het logo van de Hilversumsche Golf Club vernieuwd. Gelinkt aan de geschiedenis en het verhaal van de HGC, gecombineerd met actuele wensen, hebben we een professionele en toekomstbestendige huisstijl ontwikkeld.
In een huisstijlhandboek staan richtlijnen opgesteld, deze geven een duidelijk kader voor diverse toepassingen.

Het logo van Hilversumsche Golf Club bestaat uit een beeldmerk (illustratie van kievit) en een woordmerk (de naam Hilversumsche Golf Club en het jaartal 1895).

Beeldmerk

Het beeldmerk is een restyling van de oude kievit. Resulterend in een kievit met een sterke kuif, kwieke houding en een duidelijk oog. De kievit vertelt het verhaal van de geschiedenis en locatie van de golfclub.

Woordmerk

Het woordmerk bestaat uit de naam en het oprichtingsjaar. Het gekozen lettertype is Roboto Serif. Een moderne letter met een klassiek karakter. Door de letters in twee bogen te zetten vormen ze een ovale vorm rondom de kievit. De ovale vorm maakt het merk vriendelijk en toegankelijk.

Het beeld- en woordmerk samen vormen het logo. En daarmee de basis voor de huisstijl.

Naast het logo bestaat ook een compacte versie waarin alleen de afkorting HGC, het jaartal en de kievit te zien is. Deze variant is te gebruiken als klein accent en op kleine formaten.

Bestuur HGC over het logo-traject

“Wij hebben als sportclub op plezierige wijze met Studio Bosgra een goed door hen geregisseerd traject doorlopen. Het leuke echtpaar vult elkaar goed aan en had snel de cultuur en sfeer van onze vereniging door.

Dat resulteerde in een huisstijl die goed aansloot bij onze wensen waarbij zowel rekening werd gehouden met onze historische waarden en tradities als met de uitingsvormen die in de hedendaagse tijd gebruikelijk zijn.

Wij denken met elkaar nu een professionele en toekomstbestendige huisstijl ontwikkeld te hebben.”

Logo/huisstijl Geloof in Communicatie
Logo/huisstijl Inspiratietuin Cabauw