Logo/huisstijl De wijze uil

KLANT: LISELOTTE MAAS
OPDRACHT: LOGO/HUISSTIJL EN WEBSITE

Liselotte Maas klopte bij ons aan voor het maken van een visuele identiteit voor haar initiatief. Mooi om weer samen te kunnen werken… we kennen elkaar al jaren en werkten aan veel opdrachten mee.

Het logo van De wijze uil bestaat uit een beeldmerk (illustratie) en een woordmerk.

Beeldmerk
Het beeldmerk bestaat uit een getekende uil, op basis van een gekregen spekstenen beeldje. Daarmee is het beeldmerk zowel origineel als uniek. De uitstraling van deze uil is wijs en nieuwsgierig.

Woordmerk
Het woordmerk bestaat uit de naam en duiding. De mix van letters – zowel kapitalen als onderkast in de naam – geven kracht en eigenheid. De kleuropbouw in de naam geeft groei aan.

Het beeld- en woordmerk samen vormen het logo. En daarmee de basis voor de huisstijl van De wijze uil. De kleuren zijn zacht en warm en vormen een eigen palet voor het logo en de huisstijl.

Website
Bij de website hebben we een grapje, een kwinkslag in het logo verwerkt. Kijk maar goed naar de wijze uil… Met de kleuren van de huisstijl hebben we een rustige en overzichtelijke site gebouwd en gekoppeld met het mailprogramma LaPosta.

Link naar de website van De wijze uil

Logo/huisstijl Rebelski